Stavba budovy technického zázemí stanice

Přemýšlel jsem jakým způsobem vyřešit místo, kde jsem původně plánoval budovu skladu. Vzhledem k nedostatku místa (nezbyl by prostor pro dostatečně širokou rampu) jsem se rozhodl pro budovu, která nese název "Budova technického zázemí stanice". Někdo by řek, že je to obyčejná traťovka a nejspíš nebude daleko od pravdy :). Takže takto vypadá ono místo, které je potřeba "zaplácnout". Hledal jsem na webu fotografie budov, kterými bych se inspiroval při stavbě. Bohužel hledání nedávalo potřebné výsledky a tak jsem si budovu navrhnul sám a zahrnul do ni všechny drobnosti, které se mi líbily, nebo co jsem kde okoukal. Malíř ze mě určitě nebude, ale pro představu to stačí.

Budova bude vyrobena z klasické "ruční" lepenky tl.2mm. Jednotlivé díly řežu pomocí skalpelu podle kovového pravítka. Je třeba řezat velmi opratrně, protože lepenka má tendeci se třepit. Pozor dáváme při manipulaci s již vyřezanými díly, aby se nepoškodily hrany. Tady už je zkušební sestavení obvodových zdí. Díly k sobě prozatím lepím pomocí maskovací pásky, rohy hlídám pomocí dřevěného hranolku.

Na řadu přislo vyřezání otvorů pro okna. Volil jsem 4 okna na čelní stranu, 1 okno vpravo od garáže a pro administrativu 2 okna vlevo. Do vyříznutého otvoru pro garážová vrata zkušebně osazen prototyp plechových vrat (způsob jakým budu dělat vrata ukážu dále). Zkouška jestli se tam vejde Líza, vypadá to, že to bude ok. Vrata jsou vyrobena z folií, de kterých balí Polákt travní drny. Takže jednoduše vyříznu pokladovou destičku. Na ni přijdou tři pole "naohýbaného plechu". Ten dělám tak, že lehce nožem naříznu obdelníčky po uhlopříčce a pak ohnu. Pak skládám lemy. Dva díly sesazené k sobě a umístěné po obvodu vrat. Vše lepím pomocí UHU. Je to sice piplačka, hlavně ty lemy, ale s výsledkem jsem celkem spokojen (lepidlo se někde lehce vytlačilo ven , ale proto jsem to chtěl nejdříve vyzkoušet). Zkušební vzorek jsem jen přetřel "betonem" od Poláka (ve finále budou stříkané). Panty jsou prozatím nastříhané z drátu. Ve finále budou funkční, doufám :).

Stejně jako zkušební vrata, pokusil jsem se udělat ventilátor do okna garáže. Lamely jsou prozatím nastříhané z kousku tenkého plechu. Ve finále budou udělány plechu pivní plechovky. Rámeček ventilátoru je udělaný z plíšku, ve kterém je zasazená guma na tužce. Destička, na které jsou přilepeny lamely je spolu s rámečkem podlepená tenkou folií. Odpusťte buržoázní příměr, ale neměl jsem jinou minci:).

Obvodové stěny jsou slepeny. Konstrukci jsem vystužil pomocí úhelníčků. Drží to celkem dobře, což pro běžnou manipulaci postačuje. Na řadu přišlo "nahození omítky". Naředěným herkulesem jsem postupně natíral boky a čelo. Navrh posypal prachem (výrobek Veramo kat. č.030100), nechal chvíli schnout cca 10s a zbytek oklepal. Drobné chyby se dají jednoduše opravit. Byl to můj první pokus "na ostro", takže některá místa nejsou úplně optimální, ale pokusím se je využít ve finále při patině. Stěny jsem natřel "betonem" od Poláka, což celek skvěle zpevní a omítka se po zaschnutí vůbec neloupe.

Potom jsem laboroval jakou finální barvu. Vyhrála bílá. Jako bílou barvu používám obyčejnou temperu, kterou ředím vodou, tak akorát:). Šedivá barva podkladu lehce prostupuje temperou a výsledná barva je taková omšelejší bílá. Prozatimní umístění v kolejišti u vjezdu z vedlejší koleje. Konečně jsem našel zase chvilku pokročit dál. Začal jsem s výrobou panelového "dvorku". Postup výroby popíšu později.

A došlo na zbývající panely ke kanceláři. Původně jsem zamýšlel nějaký plynulejší přechod do prachové cesty. Nakonec jsem toto místo obehnal obrubníkem. A jak to dopadlo je vidět tady.

Velmi často se mi stává, že začnu zaplňovat "prázdná místa" různými výmysly. Tak jsem se rozhodl, že by se mi tady líbila taková obyčejná bouda, nebo spíše takový dřevěný přístavek, aby to tu nebylo takové prázdné. Měl jsem schovanou ještě jednu boudu od Auhagen, ale když jsem se díval na ten materiál, něco se mi stále nelíbilo, no jo je to plast. I pohledal jsem v zásobách a našel leteckou překližku síly 0,4mm. Myslím, že je to dostačující pro náhradu plastových dílů stavebnice (alespoň tedy obvodových stěn). Převzal jsem původní rozměry boudy a vyřezal je do překližky. Pak nastalo něco, co se spíše podobalo operaci. Nařezat cca 0,5mm proužky se nakonec podařilo. Ty jsem nalepil zhruba ve stejných roztečích, jako byla původní imitace prken. Konce zarovnal s podkladem, zabrousil a lehce přejel naředěnou hnědou temperou. Rozvaděč jsem udělal z kousku lepenky, nahoru vteřinovým lepidlem přilepil dva drátky (ty ještě někam povedou), drátky na černo, rozvaděč betonem od Poláka a dospod kus čehosi lehce přejetý sienou. Protože jsem si stále nebyl jistý velikostí, porovnal jsem to s figurkou a myslím, že je to ok :o).

Pomalu se začíná objevovat harampádí všude kolem. Tady jsem použil jedny vrata, která mi bylo líto vyhodit, pěkně se na nich loupe barva, což vypadá velmi efektně.

Začal jsem pracovat na střeše, ale něco mi pořád nesedělo. to, že střecha je "jenom přesazená". Proto jsem povolal zedníky a nechal přízdít kolem dokola "límec".

Mezi tím, co se přízdívaly boky a čelo budovy, zavolali jsme malíře, aby vymaloval chodbu do kanceláře.

Původník záměr byl zaslepit okna do "výměníku", ale nakonec jsem udělal pár vnitřních příček a něco se tam pokusím vytvořit. Jenže, co tam umístit? No, a tak jsem posbíral, co bylo po stole, kus PPR trubky, dvě hmoždinky a zbytky vtoků z plastových stavebnic. Různě pospojováno a celek přestříknutej šedou základovkou. Po u sazení do prostoru výměníku, stačí jenom lehce "zašmrdlat" (koukat se bude skrz okna). Pak dodělám ještě osvětlení, počítám 4 žluté SMD LED.

Dnes se podařilo pokročit. Bouda je hotová, zatravněno, zahliněno, položeny zbývající panely, klempíři udělali parapety na střechu a objevil se kanál na odtok dešťové vody. A máme hotovo! Střecha je vysouvací, aby bylo možné instalovat osvětlení a vybavení garáže(Lízu už mám rozdělanou:o)).

Více fotografií je ZDE.